Arbitrage Hoekje
De bijdragen voor het Arbitrage Hoekje zijn o.a. afkomstig van Jan Heinekamp, Gijs Verweij en sinds kort ook van Havank.

Bridge Varia:
Met ingang van september 2011 is er een nieuwe rubriek toegevoegd aan het Arbitrage Hoekje. De nieuwe rubriek heeft als naam "Bridge Varia" gekregen en wordt bijgehouden door één van onze leden, die zijn bijdragen inlevert onder het pseudoniem "Havank". De bedoeling is dat hier wekelijks nieuwe bijdragen aan worden toegevoegd. Diverse bridgeproblemen zullen op een luchtige manier besproken worden, maar ook de gewone dingen die tijdens een bridgeavond kunnen gebeuren.
U heeft vast en zeker na afloop van een bridgeavond nog wel eens met uw bridgepartner gesproken over bijvoorbeeld: "hoe kan iedereen nu 3SA +2 maken, en wij hebben maar 3SA contract gemaakt?". Of wat is nu beter: "Azen vragen met 4 of toch met 4SA, en waarom dan?"
Misschien heeft u wel iets wat u graag besproken zou zien, of heeft u iets meegmaakt wat wel heel bijzonder was? Laat het ons dan even weten via de button "Iets te mailen? . Dan sturen wij dit weer door naar Havank. Uiteraard vernemen wij ook graag wat u van deze nieuwe rubriek vindt.
Klik op de button "Bridge Varia!!" voor de bijdragen van Havank.

Een leuke Partnership Test:
Hoe kom je er nu makkelijk achter of jij en je bridgepartner op een zelfde (denk)lijn zitten? Heel eenvoudig, door bijgevoegde Partnership Test eens te doen!! De bedoeling is dat jij en je bridgepartner onafhankelijk van elkaar eens antwoord geven op 10 bridge-vragen. Als jullie beide de test gedaan hebben, kunnen de door jullie gegeven antwoorden met elkaar vergeleken worden. Hoe meer gelijke antwoorden, hoe beter het partnership zal zijn!!!!!! Veel plezier ermee.
Hier vindt u de Partnership Test.

Nieuwe Spelregels per 1 september 2008:
De NBB heeft de afgelopen maanden via o.a. het clubblad aangekondigd dat zij de spelregels op een groot aantal punten zouden gaan herzien. Inmiddels zijn de nieuwe spelregelboekjes gedrukt en de nieuwe regels zullen per 1 september 2008 van kracht worden.
Wij hebben voor u de belangrijke hoofdpunten van de nieuwe spelregels op een rijtje gezet.
Onder de button "Nieuwe Spelregels" kunt u ze allemaal lezen.

Informatie over de Systeemkaart:
Een aantal malen is tijdens de jaarvergaderingen gesproken over de Systeemkaart. Deze zou in ieder geval gebruikt moeten worden in de hoogste groep, maar toch eigenlijk ook wel in de andere groepen. Voor veel mensen schijnt de systeemkaart een onbegrepen stuk te zijn.
Daarom hebben we voor u informatie over de systeemkaart op de website gezet. U kunt informatie lezen over het "hoe en waarom", de systeemkaart invullen via de website, en er zijn nog uitgebreidere invulinstructies voor de systeemkaart te lezen.
Opmerking: Als u de systeemkaarten (er staat een word- en excelversie op de website) download, dan krijgt u de melding om een wachtwoord in te typen. Vervolgens kunt u gewoon voor annuleren kiezen.
U vindt alle informatie over de systeemkaart onder de button "Systeemkaart".

Laatst bijgewerkt op: 18 september 2011 12:25